Marzenin, dn. 12 stycznia 2017 r.
Nasza szkoła bierze udział wpilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne od 1 września 2016 r.dokońca czerwca 2019 r.
W zajęciach w ramach pilotażu bierze udział 15 osobowa grupa uczniów z klas IV-VI SP. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w poniedziałek w godz. 13.25-14.10.Uczniowie rozwiązujązadania z algorytmami poprzez gry i zabawę.
W pierwszymsemestrzepoznaliśrodowisko Baltiei Scratch. Baltie3jest środowiskiem programowania dla dzieci w każdym wieku i o różnym poziomie zaawansowania. Młodsi uczniowie łatwo i intuicyjnie wykorzystują elementy graficzne, za pomocą których tworzą programy.Scratchjest graficznym językiem programowania, dzięki niemu można tworzyć interaktywne historyjki, gry, animacje, muzykę, sztukę czy prezentacje. Wystarczy tylko przeciągać i upuszczać kolorowe bloki. Scratchzostał zaprojektowany do zabawy, samodzielnej nauki i rozwijania kreatywności.
W następnym semestrze uczniowie będą rozwijać kompetencje w zakresie programowania dzięki grze Scottie Go!.W tym celu zakupiliśmy kilkakompletów gry. Scottie Go!to innowacyjna gra do nauki programowania dla młodszych, jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programyi przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiegooraz poznanych w grze innych bohaterów.
W II semestrze uczniowie także zapoznają się ze środowiskiem Logomocji, świetnymnarzędziemdo nauki programowania. Programowanie w języku Logo kształci umiejętności matematyczne, rozwijawyobraźnię. Naturalne polecenia, zabawa, bezpośredni efektjeszcze bardziej zachęcają do używania tego narzędzia w celu nauki programowania.
W latach następnych zaplanowałam wdrożeniejęzyka Pythona w starszych klasach prowadzenie podstaw języka C++.
Już teraz widać że dzięki takiej Innowacji rozwój dziecka zostaje wzbogacony analizowaniem, umiejętnością rozwiązywania problemów i sposobem prezentowania informacji. Podczas zajęć uczestnicy rozwijająlogiczne myślenie, spostrzegawczość, kojarzenie i pamięć, wszechstronny rozwój dziecka. Uczeń znacznie poszerzaswoją wiedzę dotyczącą technologii cyfrowej i programowania.
Renata Wojciechowska nauczyciel informatyki w Zespole Szkół w Marzeninie