Liczba PI - konkurs matematyczny

Już piąty raz uczniowie naszej szkoły mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności zapamiętywania liczb.
Do konkursu zgłosiło się dwanaścioro uczniów z klas 4-7.

Uczniowie recytowali liczbę pi według wcześniej wylosowanej kolejności.

Każdy uczeń miał dwie próby, które były nagrywane i oczywiście liczył się lepszy wynik.

Nad przebiegiem konkursu czuwały panie uczące matematyki.
Klasyfikacja końcowa wygląda następująco:

I miejsce z wynikiem 93 cyfry po przecinku – Sebastian Sikorski (klasa 7)
II miejsce z wynikiem 78 cyfr po przecinku – Nikodem Wolnowski (klasa 6)
III miejsce z wynikiem 61 cyfr po przecinku – Klaudyna Darul (klasa 7)
IV miejsce z wynikiem 52 cyfry po przecinku – Amelia Kawalec (klasa 4)


Średna liczba zapamiętanych cyfr wyniosła 44.
 

Liczba π z dokładnością do 93 miejsc po przecinku:

π ≈ 3,141592 653589 793238 462643 383279 502884 197169 399375 105820 974944 592307 816406 286208 998628 034825 342 
Tyle cyfr zapamiętał Sebastian - tegoroczny ZWYCIĘZCA


Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy, a najlepsi matematyczne upominki.

 
W kolejnych konkursach pierwsze miejsca zajęli uczniowie: I Amelia Buczyńska (106 cyfr), II Martyna Stanisławczyk (75 cyfr), 
III rekordzista szkoły -  Nikodem Michalak (124 cyfry), IV Sebastian Sikorski (78 cyfr), V Sebastian Sikorski (93 cyfry).

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy i zapraszamy za rok.
 
Konkurs przygotowały i przeprowadziły: 
Anna Pardela i Magdalena Szypulińska
Dodano: niedziela 6 kwietnia 2025
Galeria zdjęć
Polecane serwisy
Ministerstwo Edukacji Narodowej Okręgowa Komisja Egzaminacyjna Ośrodek Rozowju Edukacji Kuratorium Oświaty w Poznaniu Września
Mapka dojazdu
Kontakt
Samorządowa Szkoła Podstawowa
im. Marii Konopnickiej
w Marzeninie

ul. Ks. Twardego 22
62-301 Marzenin

tel. 61 438 80 86
fax 61 438 80 86
e-mail: ssp-marzenin@wrzesnia.pl
Godziny pracy sekretariatu

Poniedziałek - Piątek
8.00 - 15.00

© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone ssp-marzenin.wrzesnia.pl

Projekt i wykonanie: AJT Project