Wycieczka szkolna do Warszawy

Dnia 15 czerwca 2022 r. odbyła się wycieczka szkolna do Warszawy, dofinansowana w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”.  Wzięli w niej udział uczniowie z klas 4-8 wraz z wychowawcami. Celem wycieczki było poznanie piękna stolicy Polski oraz jej zabytków.
                Do Warszawy dotarliśmy o godzinie 9:00. Pierwszym punktem naszego zwiedzania był pomnik Józefa Piłsudskiego przy Łazienkach Królewskich. Po stolicy oprowadzał nas bardzo miły i dowcipny przewodnik z charakterystyczną zieloną parasolką. W Łazienkach widzieliśmy m.in Pałac Na Wyspie, Amfiteatr, Pomnik Chopina. Karmiliśmy dostojne pawie, dorodne szczupaki, rude wiewiórki oraz olbrzymie karpie. Następnie udaliśmy się na spacer ulicami Warszawy - począwszy od Kolumny Zygmunta, do Rynku Starego Miasta. Nie zabrakło także czasu na lody i pamiątki.  Kolejnym punktem naszej wycieczki było oddanie hołdu przy Grobie Nieznanego Żołnierza, idealnie zdążyliśmy na zmianę warty.  Po krótkim odpoczynku w Ogrodzie Saskim udaliśmy się na obiad do restauracji „Awangarda”. Stamtąd pojechaliśmy do Muzeum Neonów. To unikatowe na skalę europejską muzeum mieści się w Soho Factory, modnej przestrzeni, na terenie której znajdowała się kiedyś fabryka amunicji „Pocisk”, a następnie zakłady produkujące kultowe skutery „Osa”. Zobaczyć tam można ponad 200 neonów, kultowych napisów, które kryją fascynujące historie – to muzeum jest obowiązkowym punktem dla każdego miłośnika sztuki ulicy. Drugie życie zyskują tutaj reklamy świetlne, które – po latach świetności w czasach komunizmu – popadły w zapomnienie. Odnowione i kolorowe, cieszą  oko niezwykłym designem. W trakcie autokarowej podróży przez okno podziwialiśmy m.in najdłuższą rzekę w Polsce - Wisłę, Stadion Narodowy, Fabrykę czekolady Wedel. Nie lada atrakcją okazała się przejażdżka metrem, którym dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Przed wejściem dostaliśmy kod, dzięki któremu otrzymaliśmy dostęp do indywidualnego przewodnika audio. To interaktywne muzeum upamiętnia największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie podczas II wojny światowej. Powstanie w 1944 roku, bo o nim mowa, na zawsze zmieniło oblicze stolicy Polski. Multimedialna ekspozycja oddaje atmosferę powstańczej Warszawy, pokazuje nie tylko militarne dzieje 63 dni walk i życie codzienne ludności cywilnej, ale także opisuje powojenny terror komunistyczny. Spacerując po granitowym bruku, wśród gruzów zniszczonej stolicy posłuchać można opowieści powstańców i obejrzeć powstańcze pamiątki. Zrozumieliśmy, jak się czuli przemieszczający się  kanałami żołnierze, ujrzeliśmy z lotu ptaka zrównaną z ziemią stolicę na filmie „Miasto Ruin”. Serce obiektu stanowi stalowy monument przechodzący przez wszystkie kondygnacje budynku. Jego ściany pokrywają daty kolejnych dni powstania i ślady po pociskach, a z wewnątrz dobiega brzmienie bijącego serca, które symbolizuje życie Warszawy w 1944 roku. Ciekawą atrakcją była instalacja interaktywna, za pomocą której wśród archiwalnych zdjęć Powstańców Warszawskich można było odnaleźć swojego sobowtóra.
             Nasza wycieczka do Warszawy była pełna wrażeń, okazała się nie tylko wspaniałą podróżą, ale też lekcją patriotyzmu, której nigdy nie zapomnimy.
Opiekunowie wycieczki:
Artur Szymkowiak, Katarzyna Janowiak, Anna Pardela, Anna Hyżorek, Agnieszka Depczyńska.

Oto fotorelacja z wycieczki:   https://youtu.be/YkBW2PRAnDs
Dodano: wtorek 28 czerwca 2022
Galeria zdjęć
Polecane serwisy
Ministerstwo Edukacji Narodowej Okręgowa Komisja Egzaminacyjna Ośrodek Rozowju Edukacji Kuratorium Oświaty w Poznaniu Września